Какво е CTR (честота на кликване)?

Съкращение за честотата на кликване, CTR е броят на кликванията, които рекламата получава, разделена от импресиите на рекламата. Той е важен инструмент за измерване на успеха на онлайн рекламна кампания. Когато рекламодател представя реклама на потребителя (в уеб страница, електронна поща или в приложение), това представяне се нарича импресия. След това, ако потребителят взаимодейства с рекламата чрез кликване върху него, те се отвеждат на уебсайта на рекламодателя - това се нарича „кликване“ на рекламата.

Честотата на кликване се изчислява като брой кликвания, разделен на броя импресии. За да изразите този процент като процент, умножете го със сто. Например, ако дадена страница има 3 838 импресии и 31 кликвания, тя ще има закръглена CTR от 0, 81% ((31 / 3, 838) * 100 = 0, 807 или 0, 81%).

Реклама, компютърни съкращения, CPC, SEO термини